شنبه تا پنجشنبه (12 تا 8شب)

مشاوره حضوری وآنلاین

تهران، شهرک غرب، خیابان درختی

مشاوره پیش از ازدواج

چرا مشاوره پیش از ازدواج ضروری است؟

اجازه دهید از ابتدای کار شروع کنیم. بسیاری از افرادی که در شرف ازدواج هستند، استرس دارند. استرس قبل از ازدواج امر بسیار طبیعی و رایجی است که ممکن است سراغ هریک از زوجین بیاید. معمولا زوجین از روبرو شدن با مسئولیت های جدید ترس دارند و یا نگرانند که نتوانند به خوبی مشکلات به وجود آمده در رابطه را مدیریت کنند.

شما به تازگی با فردی آشنا شده اید و تصمیم دارید تا ازدواج کنید اما شناختی نسبت به او ندارید و نگران آینده هستید؟مشاوره قبل از ازدواج ابزار قدرتمند برای زوج هایی است که به دنبال شروع ازدواج خود با اطمینان هستند.

   برخی از مطالعات نشان می‌دهند زوج‌هایی که مشاوره قبل از ازدواج دارند، نسبت به زوج‌های دیگر میزان طلاق کمتری دارند.مشاوره پیش از ازدواج برای زوج‌ها برای برخورد زودهنگام با مشکلات مفید است قبل از اینکه به موانعی غول‌پیکر تبدیل شوند که هر امیدی برای حل و فصل را از بین می‌برد.

   برخی از زوج ها زمانی که یک الگوی مشکل ساز جزئی ظاهر می شود به درمان می آیند و این زوج ها تمایل دارند به سرعت و به طور موثر بهبود پیدا کنند. با این حال، سایر زوج‌ها رسیدگی به مشکلات خود را تا زمانی که اوضاع به حدی بد شود که ارتباط، رابطه جنسی یا گذراندن زمان با کیفیت را با هم متوقف کنند، به تعویق می‌اندازند. هر چه زوجین زودتر درمان را شروع کنند، پیش آگهی برای طول عمر رابطه بهتر است.

مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به شما می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده است ، کنترل استرس ، قبل از گرفتن تصمیم بزرگی مثل ازدواج می باشد.دلایل دیگر:

1.بهبود مهارت های ارتباطی و مدیریت تعارض

2.درک بهتر از ارزش های اصلی و تفاوت ها

3.درک بهتر سبک ها و نیازهای ارتباطی

4.درک بهتر چالشهای پیش رو

5.درک بهتر شخصیت یکدیگر

مشاوره قبل از ازدواج چگونه انجام می شود؟

جلسات مشاوره پیش از ازدواج 1 تا 5 جلسه خواهد بود.

در جلسه اول مشاور با هر دو زوجین صحبت می کند و از مسائل سطحی و مشکلات احتمالی آگاه میشود.در جلسه دوم تست ها ی روان شناختی از جمله شخصیت شناسی و ارتباطی و طرحواره ها توسط زوجین تکمیل می گردد.هر یک از زوجین جلسات جداگانه ای با مشاور خواهند داشت.در جلسه سوم تا پنجم نتیجه و تفسیر تست ها انجام می شود.بررسی چالش ها ، مشکلات احتمالی، مهارت آموزی ،آموزش تکنیک های حل تعارض و role play انجام می شود.

در صورت وجود اختلالات روان شناختی یا مسائل ویژه جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.

بهترین مشاور برای ازدواج کیست؟

اکنون که از اهمیت مشاوره قبل از ازدواج آگاهی پیدا کردید، باید بدانید که نقش درمانگر متخصص در این زمینه نیز بسیار پر رنگ است. مشاوری که دراین حوزه کار می کند باید بتواند تحلیل دقیقی ارائه دهد.باید بتواند تست های روانشناسی را دقیق تحلیل کند.راهکارهای مناسبی به زوجین ارائه دهد.

 

خانم دکتر فائزه اسحاقی  با 10 سال سابقه کار درمانی به صورت مشاوره حضوری امکان مشاوره پیش از ازدواج را فراهم کرده اند.

برای رزرو وقت مشاوره با شماره 09028741021 تماس بگیرید و یا از طریق این لینک در سایت وقت رزرو کنید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button